logotype

Profile

Sekolah Darma Bangsa is a “Non-Secular” National Plus School of International insightful in the Lampung Province, conducting Early Education (Kindergarten) Primary Education (elementary school) and Secondary Education (junior high school and high school).

Bolder Theme, for your corporate site

Vision

Building lifelong learners for the 21st century who are “Smart”, “Dynamic” and “Bright”

Mission

To instill students with knowledge and skills to become creative citizens locally and globally through the dedication of caring and professional staff in an attractive, stimulating, bilingual, learner-centered, and technology-rich school environment.

Bolder Theme, for your corporate site

Curriculum

Conducts Early Education (Kindergarten) using the Montessori Method, Primary Education (elementary school) uses Cambridge and the Indonesian National Curriculum, Secondary Education (junior high school and high school) using Cambridge and the Indonesian National Curriculum. SDB offers ICAS (International Competition and Assessments for Schools) sponsored by the University of North South Wales, Australia.

Bolder Theme, for your corporate site

Facilities

Sekolah Darma Bangsa offers modern air-conditioned classrooms, swimming pool, basketball court, playground, multi-function room, several laboratories, modern ICT labs, and WiFi to provide International academic and non-academic support for students.

Bolder Theme, for your corporate site

Achievements

Sekolah Darma Bangsa students have been universally recognized by the Lampung province, nationally and internationally for academic and non-academic achievements. In our view all SDB students are “WINNERS”.

Bolder Theme, for your corporate site

Graduation SD, SMP, SMA 2014

Hello Gus....., Whats up?

Pada tanggal 7 Juni 2014 Sekolah Nasional Plus Darma Bangsa, Bandar Llampung, Indonesiamengadakan acara “Graduation” untuk siswa SD kelas 6, SMP kelas 9 dan SMA kelas 3. Jumlah untuk siswa SMA sebanyak 29 siswa, Siswa SMP 8 siswa, dan siswa SD terdapat 8 siswa. Sehingga jumlah keseluruhan siswa sebanyak 64 siswa. Tetapi acara tersebut dihadiri oleh 61 siswa karena terdapat 1 siswa yang tidak hadir pada masing-masing jenjang.

Meskipun demikian acara tetap berjalan dengan lancar. Acara ini di mulai Pkl. 08.00-12.00 yang dihadiri oleh Orang Tua/Wali. Walaupun kelulusan untuk jenjang SD dan SMP belum  diumumkan tetapi kami semua sangat optimis akan lulus 100%.

Hal yang paling tidak terlupakan pada acara ini adalah saat pengumuman “The Best Graduate” . Siswa yang dinobatkan sebagai The Best Graduate mendapatkan penghargaan dari sekolah dan speech di depan para Orang Tua dan guru. Itu adalah pengalaman yang sangat membanggakan.

Menjelang akhir acara, semua siswa kedepan dan menyanyikan beberapa lagu, salah satunya adalah lagu yang berjudul “Terima Kasih Guruku” . Saat menyanyikan lagu itu, suasana berubah menjadi haru dan ada beberapa guru yang berlinangan air mata karena merasa terharu dan bangga.

Acara terakhir adalah sesi foto-foto dengan guru dan orang tua sebagai kenang-kengan yang tidak akan pernah terlupakan.

Written By : Windi, SMP Teacher

 Foto Acara Graduation -> Klik Link Ini

Share This Content

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google BookmarksSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

SDB Random Video

2012 -2024  Sekolah Darma Bangsa
Jl. Z.A. Pagar Alam No.93A Rajabasa, Bandar Lampung | Tlp: 0721-700931 | Fax: 0721-771556 | Kode Pos: 35142