logotype

Profile

Sekolah Darma Bangsa is a “Non-Secular” National Plus School of International insightful in the Lampung Province, conducting Early Education (Kindergarten) Primary Education (elementary school) and Secondary Education (junior high school and high school).

Bolder Theme, for your corporate site

Vision

Building lifelong learners for the 21st century who are “Smart”, “Dynamic” and “Bright”

Mission

To instill students with knowledge and skills to become creative citizens locally and globally through the dedication of caring and professional staff in an attractive, stimulating, bilingual, learner-centered, and technology-rich school environment.

Bolder Theme, for your corporate site

Curriculum

Conducts Early Education (Kindergarten) using the Montessori Method, Primary Education (elementary school) uses Cambridge and the Indonesian National Curriculum, Secondary Education (junior high school and high school) using Cambridge and the Indonesian National Curriculum. SDB offers ICAS (International Competition and Assessments for Schools) sponsored by the University of North South Wales, Australia.

Bolder Theme, for your corporate site

Facilities

Sekolah Darma Bangsa offers modern air-conditioned classrooms, swimming pool, basketball court, playground, multi-function room, several laboratories, modern ICT labs, and WiFi to provide International academic and non-academic support for students.

Bolder Theme, for your corporate site

Achievements

Sekolah Darma Bangsa students have been universally recognized by the Lampung province, nationally and internationally for academic and non-academic achievements. In our view all SDB students are “WINNERS”.

Bolder Theme, for your corporate site

Pelantikan Pengurus OSIS SMP & SMA Darma Bangsa 2015-2016

Beri aku seribu orang tua, maka akan kucabut Semeru dari akarnya. Tapi beri aku sepuluh pemuda, niscaya akan kuguncang dunia. Tidak bisa dipungkiri, sepenggal kalimat bijak dari sang putra fajar, menggambarkan begitu besarnya  peran pemuda sebagai agent of change dari suatu bangsa. Pemuda ibarat motor penggerak yang selalu bersemangat dalam segala hal, Mereka adalah harapan yang kelak akan menjadi kenyataan, menjadi pemimpin yang amanah, arif bijaksana, tegas dan berwibawa.

Sekolah Darma Bangsa, Bandar Lampung, Lampung, Indonesia sebagai salah satu lembaga pendidikan formal selalu berusaha  yang terbaik dalam membekali peserta didiknya dalam menghadapi  masa depan dengan perkembangan zaman yang begitu komplek. Salah satu bekal  sekaligus wadah aktualisasi diri bagi peserta didik adalah OSIS. Banyak hal yang bisa dipelajari di organisasi ini, bukan hanya hal akademis tapi juga kecakapan hidup seperti bertanggung jawab, kreatif, saling menghargai, percaya diri, jujur dan pantang menyerah.

Beberapa hari yang lalu telah dilaksanakan pemilihan langsung pengurus OSIS periode 2015 – 2016 dengan prinsip LUBER dan JURDIL. Dari beberapa kandidat yang mencalonkan diri telah terpilih pasangan Surya Julian -  Anugrah Bintang untuk SMP, dan Kradicek Nozky - M. Risky untuk SMA, mereka menggantikan pasangan tahun lalu M. Alphine  -  M. Rafif untuk SMP dan Advent Sitompul – M. Farhan untuk SMA. pelantikan secara resmi juga telah dilaksanakan, melalui rangkaian upacara yang kidhmat pada tanggal 05 oktober 2015 semua anggota OSIS yang baru diambil sumpah jabatan agar mengemban amanat dan bertanggung jawab dalam melaksanakan seluruh kegiatan sekolah selama setahun kedepan. Selamat kepada kalian semua,  semoga mampu memberikan warna dari setiap kegiatan mendatang.

By : Antonius Sepriadi, S.Pd.

Foto Acara Pelantikan Pengurus OSIS SMP dan SMA tahun 2015, klik disini!

Share This Content

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google BookmarksSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

SDB Random Video

2012 -2024  Sekolah Darma Bangsa
Jl. Z.A. Pagar Alam No.93A Rajabasa, Bandar Lampung | Tlp: 0721-700931 | Fax: 0721-771556 | Kode Pos: 35142