logotype

Profile

Sekolah Darma Bangsa is a “Non-Secular” National Plus School of International insightful in the Lampung Province, conducting Early Education (Kindergarten) Primary Education (elementary school) and Secondary Education (junior high school and high school).

Bolder Theme, for your corporate site

Vision

Building lifelong learners for the 21st century who are “Smart”, “Dynamic” and “Bright”

Mission

To instill students with knowledge and skills to become creative citizens locally and globally through the dedication of caring and professional staff in an attractive, stimulating, bilingual, learner-centered, and technology-rich school environment.

Bolder Theme, for your corporate site

Curriculum

Conducts Early Education (Kindergarten) using the Montessori Method, Primary Education (elementary school) uses Cambridge and the Indonesian National Curriculum, Secondary Education (junior high school and high school) using Cambridge and the Indonesian National Curriculum. SDB offers ICAS (International Competition and Assessments for Schools) sponsored by the University of North South Wales, Australia.

Bolder Theme, for your corporate site

Facilities

Sekolah Darma Bangsa offers modern air-conditioned classrooms, swimming pool, basketball court, playground, multi-function room, several laboratories, modern ICT labs, and WiFi to provide International academic and non-academic support for students.

Bolder Theme, for your corporate site

Achievements

Sekolah Darma Bangsa students have been universally recognized by the Lampung province, nationally and internationally for academic and non-academic achievements. In our view all SDB students are “WINNERS”.

Bolder Theme, for your corporate site

SDB Mengikuti Deutscholympiade Tingkat Nasional 2016

Deutscholympiade adalah kegiatan olimpiade bahasa Jerman yang diselenggarakan oleh Goethe-Institut Indonesia yang bekerja sama dengan ikatan Guru Bahasa Jerman Indonesia, Pusat Pengembangan dan Pemberdayaan Pendidik dan Tenaga Kependidikan (PPPPTK) Bahasa dan Kedutaan Besar Republik Federal Jerman di Jakarta. Sekolah Darma Bangsa, Bandar Lampung, Lampung, Indonesia menjadi satu dari dua sekolah di Lampung yang berkesempatan mengikuti kegiatan Olimpiade Bahasa Jerman.

Sekolah Darma Bangsa mengirimkan wakilnya Adinda Salwa Hashifah "Dinda", nama sapaan siswa kelas XI Avicena tersebut berhak mengikuti Olimpiade Bahasa Jerman tingkat nasional setelah berhasil menjadi Juara Pertama dan mengalahkan sekolah-sekolah yang memiliki muatan lokal bahasa Jerman se-Provinsi Lampung.

Kegiatan Olimpiade Bahasa Jerman diselenggarakan selama dua hari, yakni 25-26 Januari 2016 di Goethe Institute dan auditorium hotel Sofyan Betawi. Pada hari pertama kegiatan olimpiade Bahasa Jerman bagi frau “sebutan guru dalam bahasa Jerman” dan siswa dilaksakan di tempat yang berbeda. Kegiatan seminar penulisan bahasa Jerman bagi Frau di auditorium hotel Sofyan Betawi dan pengarahan Olimpiade bagi siswa/i di Goethe-Institut. Pada hari kedua kegiatan olimpiade bahasa Jerman diselenggarakan di aula Goethe-Institut Indonesia. Inti kegiatan tersebut adalah sambutan dari Goethe-Institut Indonesia dan wakil Federasi Jerman di Indonesia, presentasi siswa dan guru penerima beasiswa PAD 2015, dan pengumuman pemenang Deuthscholympiade.

Pada kesempatan tersebut pula, siswa dan frau memperoleh pengetahuan yang baru dan informasi mengenai kegiatan penerima beasiswa di Jerman. Walaupun dalam kegiatan tersebut Dinda sebagai salah satu peserta yang mewakili provinsi Lampung belum berhasil menjadi wakil Indonesia di Internationale Die Deuthscholympiade yang akan diselenggarakan di Jerman pada bulan Juni, tetapi Dinda adalah salah satu Bintang yang dimiliki Sekolah Darma Bangsa dan semoga menjadi pintu bagi generasi berikutnya di ajang yang sama.

By : Mirra Olivia H.R (Pendamping & SMA Teacher)

Foto Kegiatan SDB Mengikuti Olimpiade Bahasa Jerman Tingkat Nasional 2016 klik disini!

Share This Content

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google BookmarksSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

SDB Random Video

2012 -2024  Sekolah Darma Bangsa
Jl. Z.A. Pagar Alam No.93A Rajabasa, Bandar Lampung | Tlp: 0721-700931 | Fax: 0721-771556 | Kode Pos: 35142